wtorek, 9 kwietnia 2013

Rafaello na krakersach





Składniki:

  • 2-3 paczki krakersów (Ja używam krakersów Lajkonik)
  • 1 litr mleka
  • 2 budynie waniliowe z cukrem (może być również śmietankowy lub kokosowy)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 żółtko
  • 250 g masla
  • 200 g wiórek kokosowych

( 150 g wiórek kokosowych do masy  + 50 g do posypania na wierzchu)

Do szklanki odlewamy trochę mleka, resztę gotujemy z cukrem. Do odlanego mleka dodajemy budynie i mąkę ziemniaczaną.
Robimy budyń i czekamy do wystygnięcia.
Masło miksujemy  z żółtkiem, później dodajemy zimny  budyń i miksujemy dalej ok 4 minuty.

Do masy dodajemy wiórki kokosowe i miksujemy ok 2 minut.

Ja użyłam blachy o wymiarach 33 x 23 cm.Wyłożyłam ją folią aluminiową.


Następnie układamy:
  • Krakersy
  • krem
  • krakersy
  • krem
  • krakersy
  • krem



Posypka (50 g wiórek wymieszać z 3 pokruszonymi krakersami). Gotowe ciasto wkładamy do lodówki na kilka godzin. Osobiście uważam, że ciasto najlepiej smakuje następnego dnia.
SMACZNEGO! :)





2 komentarze:

  1. najlepsze i najprostsze ciasto swiata!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłam takie ciasto budyniowe na ciastkach Tastino z Lidla i posypałam wiórkami,wyszło pyszne.

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za komentarz :)

Print