środa, 27 sierpnia 2014

Pyszna szarlotka z budyniem

Przepis na to kruche ciasto otrzymałam kilka lat temu od przyjaciółki :)
Jest rewelacyjne i rozpływa się w ustach.
Z okazji przyjazdu moich rodziców, postanowiłam zrobić szarlotkę i użyłam tego właśnie przepisu na kruche ciasto. Miałam również litrowy słoik prażonych domowych jabłek, które nadawały się idealnie :)
Postanowiłam dodać również budyń, efekt był rewelacyjny :)
Gorąco polecam !!! :)


Składniki na kruche ciasto:
1/2 kg mąki krupczatki
1 margaryna
2 żółtka + 1 całe jajko
3/4 szklanki cukru
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka śmietany 18%

Dodatkowo:
litrowy słoik uprażonych jabłek
1 budyń waniliowy
0,5 l mleka
bułka tarta
cynamon Prymat
1/4 łyżeczki mielonych goździków

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na kruche ciasto zagnieść, podzielić na 2 równe części i odłożyć na ok 30 minut do lodówki.

Po tym czasie wyjąć jedną część, rozwałkować i ułożyć na posmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą blaszce (ja użyłam dużej blachy).
Nakłuć Ciasto widelcem i podpiec w rozgrzanym do 180*C  piekarniku przez ok 15 minut.

Następnie na podpieczone ciasto posypać bułkę tartą (ok 3-4 łyżki), rozprowadzić jabłka
 (przed położeniem jabłek doprawiłam je jeszcze cynamonem i goździkami, żeby były bardziej wyraźne), na jabłka ponownie rozsypać  bułkę tartą.

Ugotować budyń zgodnie z przepisem na opakowaniu i gorący rozprowadzić na jabłkach.

Białka, które zostały ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli i rozprowadzić na budyniu.

Wyjąć z lodówki drugą część ciasta i zetrzeć na grubych oczkach tarki tak, żeby przykryć pianę.

Piec w temperaturze 180*C przez ok 60 minut.

PS. Można również posypać wystudzoną szarlotkę cukrem pudrem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ślicznie dziękuję za komentarz :)

Print