niedziela, 13 kwietnia 2014

Ciasto Marcinek

Pierwszy raz zjadłam to ciasto w pracy, tak bardzo mi zasmakowało, że poprosiłam koleżankę o przepis.
Jest przepyszne! 
Polecam :)



Składniki na ciasto:

1/2 kg mąki
1/2 szklanki cukru
1 całe jajko + 1 żółtko
1/2 szklanki śmietany
1/2 kostki margaryny
1/2 łyżeczki sody

Składniki na krem:

śmietana 36% (600g)
śmietana 18% (400g)
1 szklanka cukru pudru
kilka kropli zapachu waniliowego i 2 łyżki soku z cytryny

Wykonanie:
Ciasto zagnieść i wałkować jak na makaron, zrobić ok 12 bardzo cienkich  placków. Każdy piec w tortownicy w temp. ok 200*C na lekko złoty kolor.

Wszystkie składniki potrzebne do kremu, ubić razem na sztywną masę.

Placki przekładać kremem, również ostatni na górze, następnie posypać go kawą/ kakaem/pokruszonymi  herbatnikami.

Mi zostało troszkę ciasta, więc wykrawałam z niego gwiazdki, upiekłam i ozdobiłam nimi ciasto :)

Odłożyć ciasto w chłodne miejsce na kilka godzin, żeby placki nasiąkły masą.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ślicznie dziękuję za komentarz :)

Print