sobota, 28 czerwca 2014

Waflowa rolada z bananem

Dziś mi się przypomniała pewna rolada, którą robiła moja mama, kiedy jeszcze byłam dzieckiem. Pamiętam jak mama chowała ją, żeby mogła w spokoju doczekać świąt lub zapowiedzianych gości. Jednak zawsze ja lub mój brat ją odnajdywaliśmy i podjadaliśmy J Prosiliśmy również mamę, żeby pozwoliła nam wylizać garnek lub miskę, w której przygotowywała masę do rolady.
 Mama miała z nas  niezły ubaw, obserwując jak próbowaliśmy ją wykraść podstępem J
Przedstawiam Wam roladę z bananem J

Uwaga! Masa bardzo szybko gęstnieje, dlatego ja trzymam ją w rondelku na kuchence i podgrzewam co jakiś czas dodając do niej wodę, żeby nie była zbyt gęsta.  Masa musi być gorąca, żeby wafle zmiękły i rolada ładnie się nam zwinęła.



Składniki:
2 galaretki truskawkowe
4-5 łyżek kakao
1 margaryna
¾ szklanki cukru
2 paczki herbatników po 250g
3-4 banany
2 paczki wafli tortowych (Podałam w przepisie 2 paczki wafli, ponieważ masy wystarczy na 2 rolady)


Wykonanie:
Galaretki rozpuścić w 2,5 szklankach wrzątku. Herbatniki pokruszyć i wrzucić go gorącej galaretki. Mieszać do uzyskania jednolitej masy.
Margarynę rozpuścić w rondelku  z cukrem , dodać kakao i dobrze wymieszać.
Następnie do ciemnej masy dodać galaretkę z herbatnikami i jeszczę chwilkę podgotować cały czas mieszając.
Na blacie położyć wilgotną ściereczkę a na niej jednego wafla, posmarować go masą, przykryć waflem i powtarzamy to do ostatniego wafla. Posmarować go masą i na brzegu ułożyć banany, następnie zwinąć jak zwykłą roladę. Trzeba to robić razem z wilgotną ściereczką, ułatwi nam to zwijanie i uchroni wafle przed pęknięciem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ślicznie dziękuję za komentarz :)

Print